انتخاب خبر: تاكنون 1300 ميليارد تومان براي خط يك مترو هزينه شده است و 500  میلیارد تومان صرف هزینه های میراثی و تحقیق برای متروی اصفهان شده استهيچ اصراري نداريم خط دو مترو از ميدان امام(ره) عبور كند.

به گزارش خبرنگار انتخاب خبر، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب افزود: ما قدم به قدم با کارشناسان میراث فرهنگی پیش می رویم و هیچ نقطه ای از مکان های مترو نیست که با نظر آنها پیش نرفته باشد.

وی ادامه داد: از سوی سازمان قطار شهری اصفهان تاکنون 450 میلیون تومان صرف هزینه های میراث فرهنگی شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه برخی از شهروندان تصور می کنند پایه های کاخ جهان نما در خط مترو قرار دارد؛ تصریح کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و با توجه به کار کارشناسان میراث فرهنگی، این موضوع کذب است و پایه های این کاخ خارج از محدوده خط مترو واقع شده است.

وی افزود: آثار تاريخي كشف شده در خارج از حوزه ايستگاه ميدان امام حسين(ع) است به طوري كه پايه هاي كاخ جهان نما در جنوب ايستگاه و كانال آب در شمال ايستگاه قرار دارد

شعرباف با بیان اینکه مسائل میراثی، مهمترین دغدغه و چالش مردم شهر اصفهان است، خاطرنشان کرد: پروژه های مترو به تصویب شورای میراث و حمل و نقل رسیده است و در مطالعاتی که انجام شده است، آنها مجوز عبور خط دوی مترو از میدان امام(ره) را برای ما صادر کرده اند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه من متولد منطقه سه هستم و در بزرگترین بافت تاریخی شهر میدان امام علی و جویباره متولد شده ام، اضافه کرد: ما به نوبه خود دلسوز میراث فرهنگی این شهر هستیم و دلمان نمی خواهد خدشه ای به آنها وارد شود. ما به هیچ عنوان دلمان نمی خواهد که مترو از میدان تاریخی امام رحمت الله علیه عبور کند اما طبق نظر کارشناسان شهری این اتفاق باید بیفتد.

شعرباف بیان کرد: از استاد صادق زاده استاد مینیاتوری درخواست کرده ایم که در کناره ها و مجاورت ایستگاه های مترو هنر نگارگری را به کار برند و اکنون بخشی از محدوده میدان شهدا را به او واگذار کردیم تا دیواره های مترو را به بخش هنری مزین کند.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان اذعان داشت: بالغ بر یک هزار و 300  میلیارد تومان صرف هزینه های خط یک مترو شده است.

وی خاطر نشان کرد: خط یک مترو به زودی راه اندازی می شود. این خط از ابر پروژه هایی است که باید با ساختارهای سازمانی و مدیریتی متناسب باشد.

در طی این نشست، مهندس طراوت از مشاوران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به تشریح فعالیت های سازمان قطار شهری و تقدیر کشورفرانسه از مدیران شهری اصفهان پرداخت.