انتخاب خبر: حدود چهارده سال پیش، زمانی که آقای تهرانی معاون طرح و برنامه ریزی استانداری اصفهان بودند؛ تیمی متشکل از آقایان دکتر محمدرضا شانه ساز، دکتر مصطفی اسماعیلی و... برای اجرای پروژه احداث و انتقال ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جاده اصفهان-شیراز که در انتهای کوچه های ویلایی بود درخواست کردند که جلسه ای در دفتر آقای تهرانی تشکیل دهند؛ این مسیر «باغ گیاهان دارویی» بود که به علت کمبود آب، گیاه دارویی هم نداشت. مکانی که تا مسیر اصلی جاده اصفهان-شیراز فاصله زیادی داشت و حتی تاکنون نیز یک ایستگاه اتوبوس در ورودی جاده فرعی منتهی به این محل ایجاد نشده است؛ علاوه بر آن، این مکان فاقد انشعاب آب و فاضلاب است که حتی در صورت صرف هزینه میلیاردی هم امکان پذیر نیست. آقای تهرانی بنا به دلایلی با انتقال این پروژه فنی موافقت نکرد و اظهار داشت که «برای این انتقال، ساختمان های اداری متعددی وجود دارد که می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. استانداری، اقدامات و همکاری های لازم را انجام می دهد». حتی در آن زمان از طرف استانداری، پیشنهادی مبنی بر تجهیز آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو به جای اینگونه امور مستغلاتی غیر ضروری داده شد؛ آزمایشگاهی که تاکنون قادر به انجام آزمایشات مهم و ضروری به علت عدم وجود دستگاه ها و تجهیزات فنی همچنان بلاتکلیف باقی مانده است و به ناچار برای انجام آزمایشات مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی باید از آزمایشگاه های خارج از استان و با صرف هزینه و وقت زیاد استفاده کرد. همچنین تجهیز این آزمایشگاه منوط به کمک های مالی قابل توجهی می شود.

لازم به ذکر است آقای تهرانی از معدود افرادی بوده اند که مدیر، مدبر و فهیم هستند و اقدامات سازندگی ایشان را اگر نگوییم بی نظیر بوده به جرأت می توان گفت کم نظیر است و تا کنون مردم استان اصفهان از این اقدامات به یاد و به جا ماندنی که به نوبه خود صالحات و باقیات است سود برده اند.

اما همان هیئت حتی بدون یک بررسی ساده، موافقت نکردند تاحدود دوازده سال پیش و در زمان آقای دکتر دیناروند و نبود آقای تهرانی، این پروژه آغاز می شود و تا این لحظه چند میلیارد هزینه جهت ساخت و ساز صرف شده و به پایان نرسیده است. مکانی با آن مشخصات که ویلاهای آن به علت خالی از سکنه بودن، نگهبان اتباع خارجی دارد؛ با این حال در طول این مسیر برای مشتریانی که به دنبال دارو و یا شکوائیه های دارویی، غذایی و آرایشی و بهداشتی هستند و وسیله نقلیه شخصی ندارند و یا زن هایی که بخواهند این مسیر را طی کنند چه خطراتی ممکن است در کمین باشد. با این حال ارباب رجوع ها بهتر است از انجام امورات اداریشان صرف نظر کنند؛ یکی ازتفاوت های این مکان با مکان اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی این است که اداره مذکور ابتدای جاده و مجاور ایستگاه اتوبوس واحد است و مراجعه ارباب رجوع و کارکنان این اداره حتی با توجه به بعد مسافت بسیار راحت تر و با امنیت بیشتری است. اکنون باید مخزن آب شرب بسازند تا حداقل تجهیزات آزمایشگاهی دچار آسیب نشوند و پس از احداث منبع باید با تانکر حمل آب این مخزن و با صرف هزینه چند برابری پر شود؛ ابتدایی ترین سوال اینجاست که آیا دکتر دیناروند این مکان را رؤیت نکردند و دستور بررسی ندادند و چرا این هزینه های میلیاردی را بر دوش ملت و دولت گذاشتند؛ نکته قابل توجه در اینجاست که دکتر کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به طور دلسوزانه پیشنهاد ساخت و ساز و استفاده از ساختمان های موجود در مکان اداری معاونت بهداشتی که در مجاورت بیمارستان امین است که تمام امکانات لازم نظیر آب، برق و... و به خصوص تردد راحت مراجعین و امنیت لازمه را دارد می دهد؛ ولی از سوی همین تیم مقبول نمی افتد و مرغ یک پا دارد.

نکته حائز اهمیت، این ملک متعلق به چه فرد و یا افرادی است که تا قبل از این ساخت و سازها ارزش چندانی نداشت و پس از راه اندازی با آن معضلات، صاحب ملک آفتابی می شود و باید این ملک، چند برابر قیمت واقعی هزینه شود؟ سوال دیگر اینجا مطرح می شود چرا دکتر علیرضا یوسفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این چهار ساله اخیر شتاب بیشتری به این پروژه داده است؛ علاوه بر این ها جمعی از کارکنان معاونت غذا و دارو طی اعتراضی از طریق نامه با مسئولان و دست اندرکاران این پروژه مکاتبه کردند که گوش شنوایی وجود نداشت، لازم به ذکر است مراتب از سوی همین کارکنان به استانداری اصفهان ارائه و ثبت شد و تاکنون پاسخی در این زمینه داده نشده است. تصاویر شکوائیه که در پایان همین گزارش ارائه شده است؛ می تواند تا حدودی پاسخگوی نکات مبهم و تاریک این پروژه که بدون هر گونه پایش استانی در حال اجراست؛ باشد.

صرف وقت، دوری مسافت و هزینه های گزاف
به همین مناسبت در خصوص انتقال ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خارج از شهر اصفهان و مشکلات پدید آمده موجود، «انتخاب خبر» گفت و گویی انجام داده است با یک مقام مسئول در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که نخواسته نامش فاش شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که باخبر شدیم ساختمان معاونت غذا و دارو از داخل شهر به خارج شهر و در محدوده روستای مَرغ منتقل شده است، به اعتقاد شما این جابجایی چه مشکلاتی را به همراه دارد، گفت: این جابجایی سه نقص عمده دارد. یکی اینکه پرسنل و کارکنان اداره چون حداقل حقوق را دریافت می کنند تن به هر مکانی می دهند و اگر می خواهند این حقوق را دریافت کنند باید به هر مکانی که آنها می گویند بروند سرکار. این سخنی است که مسئولان بیان می کنند و استدلال آنها از این موضوع این بوده است.

او با بیان اینکه مشکلات پدید آمده برای کارکنان از اهمیت کمتری نسبت به نواقص دیگر برخوردار است، ابراز داشت: به دلیل تردد در مسیر طولانی خارج از شهر، کارکنان معاونت در حقیقت به دردسر و زحمت افتادند؛ چراکه جاده دسترسی به معاونت غذا و دارو علاوه بر دور بودن، خطرناک و حادثه خیز است به طوری که برای رسیدن به آن هم امنیت وجود ندارد و هم زمان تلف می شود. افراد برای اینکه به محل کار زود برسند باید از منزل زودتر راه بیفتند یا برای جبران دیر کردن باید دیرتر به خانه برگردند. همچنین تردد طولانی مدت مسیر، باعث افسردگی می شود و اثرات مخربی بر روی افراد دارد که حاصل آن باعث بیماری های روحی- روانی است و این مسائل به اثبات رسیده است و موضوعی نیست که من بدون دلیل بیان کرده باشم.

بی توجهی به وقت ارباب رجوع و کارکنان
وی گفت: تکریم ارباب رجوع از موضوعات دیگر این مساله است که بیشتر از کارکنان اداره اهمیت دارد. تمام امکانات و تشکیلات دولت برای خدمت به مردم ایجاد شده است. اگر قرار است به مردم خدمت کنیم که این مسیر طولانی مدت با اصل خدمت رسانی به مردم منافات دارد؛ اگر بناست به مردم خدمت کنیم باید اصل دسترسی آسان مردم به خدمات را مد نظر داشته باشیم. وقتی اداره به خارج از شهر در وسط بیابان و در محدوده روستای مَرغ انتقال پیدا می کند تعداد زیادی از افراد که با این اداره سر و کار دارند؛ چون مسیر دسترسی به آن بسیار سخت و دشوار است قید کارهایشان را می زنند. در تماس های مکرر با ارباب رجوع وقتی به آنها می گوییم که ساختمان معاونت غذا و دارو از شهر به روستا و در واقع به خارج از شهر منتقل شده است اصلاً مراجعه نمی کنند و اعلام کرده اند چه کسی حاضر است این مسافت طولانی را برای مراجعه طی کند.

همه مسائل راکد مانده است
او در ادامه سخنانش اظهار کرد: افرادی به دلیل گرانفروشی از داروخانه های سطح شهر شکایت داشته اند، به آنها گفته شد که باید شکایت خود را به صورت حضوری به این اداره ابلاغ کنند تا شکایت آنها بررسی و رسیدگی شود؛ اما مسئولان اعلام کردند که داروهای خود را به همراه نسخه به این اداره بیاورند تا با قاطعیت، رأی به محکومیت داروخانه داده شود. وقتی نشانی اداره را به مردم می دهیم؛ علناً می گویند خداوند خیرتان بدهد؛ ما باید برای 5 هزار تومان گرانی دارو به خارج از شهر مراجعه کنیم و تازه در یک خیابان فرعی مسافتی بیش از یک کیلومتر را طی کنیم! خیر، ما از شکایتمان صرف نظر کردیم.

این منبع آگاه در معاونت غذا و دارو تصریح کرد: عیب سوم که از همه مهم تر است؛ این است که از روز اول من با همه مسئولان صحبت کردم که این اداره از اهمیت بالایی برخوردار است به دلیل اینکه با سلامت و امنیت مردم سر و کار دارد. این اداره باید در محلی مستقر شود که دسترسی آسان و راحتی داشته باشد. اکنون معاونت غذا و دارو به دلیل جابجایی و انتقال به خارج از شهر و در محدوده روستای مَرغ حداکثر کارایی را ندارد. به اطمینان می گویم که تمام کارهای این اداره به خصوص بخش نظارت بر مواد آرایشی، بهداشتی و اقلام دارویی و مواد غذایی مختل شده است. این اختلال به دلیل دور بودن از شهر و دسترسی نداشتن به محل معاونت غذا و دارو ایجاد شده است، حتی کارکنان واحد بازرسی و نظارت اگر بخواهند به مأموریت گسیل شوند حداقل یک ساعت زودتر باید از پشت میزشان بلند شوند و اداره را ترک کنند. اینگونه وقت تلف می شود و سرمایه انسانی به هدر می رود. دوری راه باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود. به عنوان مثال، یکی از کارهایی که برای بازرسی از داروخانه ها مهم است این موضوع است که به واحد داروخانه اطلاع رسانی نمی شود. این اطلاع رسانی شاید از طریق یک عامل نفوذی در اداره به یک واحد داروخانه صورت گیرد، در این میان، وقت اهمیت زیادی دارد، به عبارتی وقتی بازرس از اداره معاونت غذا و دارو خارج می شود باید خودش را در اسرع وقت در مسیری قرار دهد که می خواهد از داروخانه خاصی بازرسی کند. اگر یک داروخانه خاص مدنظر بازرس باشد باید به سرعت بازرسی شود، در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن باید در تیررس بازرسی قرار گیرد. اگر در عرض 10 دقیقه کارشناس و بازرس معاونت غذا و دارو به محل داروخانه وارد شود کار انجام می شود. با این حال در وضعیت موجود و خارج از شهر قرار داشتن معاونت غذا و دارو این 10 دقیقه حداقل به یک ساعت افزایش یافته است. مطمئن باشید در طول این یک ساعت عامل نفوذی می تواند به داروخانه اطلاع رسانی کند که این داروخانه ظرف حداقل یک ساعت آینده در تیررس بازرس قرار می گیرد و به داروخانه هشدار داده می شود که بازرس در مسیر است. در فاصله این یک ساعت مسئول داروخانه، اقلام دارویی خاص و غیرمجاز را از دسترس بازرس خارج می کند. مسائلی از این قبیل بارها مشاهده شده است. وقت که تلف شود قابل بازگشت نیست. ارزش وقت از طلا بیشتر است. وقت که تلف می شود یعنی بودجه دستگاه دولتی هدر می رود. از طرفی، هزینه های وسایل نقلیه، آلودگی آب در محل ساختمان معاونت غذا و دارو، انتقال آب آشامیدنی و قابل مصرف با تانکر به محل معاونت غذا و دارو به شدت افزایش یافته است.

محلی فرسوده و قدیمی که در شأن معاونت غذا و دارو نیست
وی ادامه داد: ساختمان آزمایشگاه های موجود در محل جدید ساختمان معاونت غذا و دارو فرسوده است و احتیاج به بازسازی دارد؛ اما ساختمانی که محل استقرار کارکنان معاونت غذا و دارو است نوساز است. این در حالی است که بیش از 10 سال از عمر آنها می گذرد و فرسوده شده و قابل استفاده نیست. طراحی ساختمان آزمایشگاه ها نیز از ابتدا یک خطای فاحش بوده است.

به گفته او، در نهایت به این نتیجه می رسیم که محل جدید ساختمان معاونت غذا و دارو جای مناسبی برای یک اداره دولتی نیست. این حرف، حق است. مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان و مقامات معاونت غذا و دارو با زور، قلدری و بدون توجه به تذکرات و دستورات مراجع قانونی اقدام به انتقال ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرده اند که نامه اعتراضی اول با امضای کارکنان معاونت غذا و دارو به استانداری تحویل داده شد. استانداری اعلام کرده بود که جابجایی اداره به شرط انجام اقداماتی بلامانع است. هیچ یک از اقدامات اشاره شده انجام نشد و اداره را انتقال دادند. وجود سرویس ایاب و ذهاب برای ارباب رجوع و کارکنان معاونت غذا و دارو از دروازه شیراز جزو شروط مطرح شده بود. استانداری شرط انتقال را حتی حل مشکل آب محل جدید عنوان کرده بود که این نیز مرتفع نشد. اکنون آب لوله کشی موجود در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بهداشتی و سالم نیست. این آب قابل شرب نیست و حتی انجام وضو با این آب نیز مشکل شرعی دارد چرا که آب پاک نیست و بو می دهد. استاندار اصفهان بیان کرده بود که معاونت غذا و دارو باید باجه بانک برای پرداخت و دریافت در محل جدید تأسیس کند تا پرسنل و ارباب رجوع به سیستم بانکی دسترسی داشته باشند. البته که هیچ بانکی حاضر نمی شود در محل کنونی معاونت غذا و دارو اقدام به کار کند؛ چرا که محل موجود هیچ امنیتی ندارد و آیین نامه داخلی بانک ها اجازه تأسیس شعبه یا باجه در این محل را نمی دهند؛ اگر هم بانکی در این محل باجه تأسیس کند با مسئولیت رئیس بانکباید خلاف قانون رفتار کند.

وی افزود: احداث فروشگاه در محل موجود، جزو شروط استانداری بوده است تا پرسنل و ارباب رجوع بتوانند مایحتاج روزانه یا احتیاجات اولیه خودشان را تأمین کنند. متأسفانه به هیچکدام از شروط تعیین شده استانداری، توسط مسئولان معاونت غذا و دارو عمل نشد. شروط تعیین شده استانداری حرف حقی بود که توسط حضرات نادیده گرفته شد. این یک حرف حق است و سرانجام روزی به کرسی می نشیند که این محل، مکان مناسبی برای اداره ای دولتی با این همه ارباب رجوع و کارمند زن و مرد نبوده و نخواهد بود.

بوی تخلف می آید
به گفته این مقام آگاه معاونت غذا و دارو، برنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان بسیار گسترده تر از این حرف و حدیث ها است. مسئولان این دانشگاه غیر از جابجایی ساختمان معاونت غذا و دارو بنا دارند که ساختمان معاونت درمان این دانشگاه را از خیابان آپادانا اول و معاونت بهداشتی این دانشگاه را از خیابان ابن سینا به این محل انتقال دهند. در زمین موجود که بسیار عریض و طویل است می خواهند ساختمان سازی های دیگری انجام دهند و این دو معاونت را هم به این مکان انتقال دهند. این دو معاونت هم مانند معاونت غذا و دارو بسیار حساس هستند و وظایف سلامت و امنیت جامعه نیز بر دوش آنها نهاده شده است. این دو معاونت هم واجد ارباب رجوع فراوان و کارکنان بسیاری هستند که قطعاً آنها هم به زحمت و دردسر خواهند افتاد. حال معلوم هم نیست که دانشگاه علوم پزشکی چه برنامه ای برای زمین های معاونت هایی که می خواهد منتقل کند؛ دارد. برای تعیین تکلیف زمین قبلی معاونت غذا و دارو طی مکاتبه ای که انجام دادیم و مراجع قانونی پیگیر شدند؛ مسئولان عنوان کردند که می خواهند معاونت اجتماعی را به مکان قبلی منتقل کنند. معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فقط 12 پرسنل دارد. این معاونت تازه تاسیس است و برای این معاونت، تعداد دو اتاق کافی است؛ اما اکنون برای اینکه دهان استانداری و سایر مراجع را ببندند بنا هست ساختمان معاونت غذا و دارو چه کاربری پیدا کند که معاونت غذا و دارو را به وسط بیابان انتقال داده اند و می گویند این محل را می خواهند در اختیار معاونت غذا و دارو قرار دهند. با این حال معلوم نیست تکلیف زمین معاونت درمان و معاونت بهداشتی چه می شود؟ این ها سؤال است و حضرات باید به این سؤالات پاسخ دهند. اگر آقایان واقعاً مشکلی ندارند و در حقیقت نیت خیر داشته اند که این اقدامات را انجام داده اند که ان شاء الله همینطور باشد؛ اما آیا این مصالح، واجب تر از حق و حقوق مردم و ارباب رجوع بود؟ آیا این مصالح، واجب تر از وظیفه اداره بود که وقتی اداره به این مکان منتقل شده است دچار نقص در عملکرد می شود؟

چهره های پشت پرده کار خودشان را کردند
در ادامه او در پاسخ به این سؤال که براساس شواهد و مدارک موجود، معاونت غذا و دارو به ویژه از لحاظ سلامت اداری و کاری واجد مشکلاتی بوده است. آیا فکر می کنید این اتفاقی که افتاده است عواملی در پس پرده فعال بوده اند که به گونه ای از سر عمد اختلال در فعالیت معاونت غذا و دارو ایجاد کنند که عده ای بتوانند با خیال راحت و در کمال امنیت بتوانند همچنان مواد غذایی و دارویی، آرایش و بهداشتی مشکل دار وارداتی یا مواد غذایی و دارویی، آرایشی و بهداشتی فاقد نظارت و مشکوک، بدون نظارت وارد بازار توزیع کالا کنند، گفت: این سؤال و حتی یک فرضیه در این راستا خود به خود مطرح می شود. عملکرد این اداره دچار اختلال یا نقصان خواهد شد و اکنون با انتقال این اداره به خارج از شهر و در محدوده روستا این اتفاق افتاده است. اداره معاونت غذا و دارو یک واحد عملیاتی پلیسی است. اداره غذای این معاونت سر و کار دارد با یک عده زیادی به نام متخلف که یا به صورت زیرپله ای و حتی با داشتن کارخانه رسمی و پروانه می خواهند در تولید، تخلف کنند و این ها مچ گیری می خواهد و این مچ گیری ها در حال حاضر با توجه به اینکه اختلال در عملکرد اداره ایجاد شده است و از این طرف، پرسنل دچار افسردگی و بی انگیزگی شدند و از آن طرف، راه دور شده است و امکانات کم شده است و فشاری که روی پرسنل می آید در نهایت موجب می شود که بر کارایی و نوع عملکرد آنها تأثیر گذارد. اگر حتی تعمدی هم در کار نباشد که من معتقدم نیست اکنون عملکرد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزکی اصفهان دچار اختلال شده است. من کسی را متهم نمی کنم که بگویم اداره را به این محل منتقل کرده اند که کار اداره را خراب کنند. اگر چنین اتهامی وجود نداشته باشد؛ اما امروز سهواً این اتفاق افتاده است. این اختلال در عملکرد معاونت غذا و دارو به نفع متخلفین است، یعنی کسی که می خواسته زیر پله ای اقدام به تولید مواد غذایی کند؛ اکنون راحت تر این اقدام را انجام می دهد، آن کسی که می خواسته است در کارخانه رسمی و با داشتن پروانه در مواد غذایی تقلب کند و از مواد اولیه نامرغوب استفاده کند و شرایط بهینه تولید را رعایت نکند؛ اکنون راحت تر این اقدام را انجام می دهد. آن داروخانه که گران فروشی می کرد اکنون نفس راحتی می کشد و می گوید از دست این غذا و دارو راحت شدیم.

این مقام آگاه از کند شدن حربه نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با این اتفاقی که افتاد سخن گفت و ادامه داد: به دلیل اینکه ساختمان در داخل شهر اصفهان واقع شده بود؛ حربه نظارتی این معاونت در ساختمان قدیمی و مخروبه، تیزتر بود؛ اما در این محل جدید، حربه نظارتی کند شد. همه اعتراضات را نادیده گرفتند و از روی همه مشکلات موجود پل زدند و عبور کردند و این انتقال را انجام دادند؛ اما یک روزی مشکلات سرباز می کند که دیگر دیر است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا ارباب رجوع های معاونت غذا و دارو شکایت ضمنی داشته اند، ابراز داشت: بله، خیلی شکایت داشته ایم. افرادی طی تماس تلفنی گلایه دارند. افرادی هم که برای دریافت خدمات به این محل مراجعه می کنند نارضایتی های فراوانی نسبت به محل جدید داشته اند و برخی اوقات سر و صدای زیادی راه می اندازند. اقدام به انتقال ساختمان معاونت غذا و دارو به این مکان درست خلاف عرف و حتی خلاف نظر مراجع رسمی دولتی بوده است.

هیچ مقام و شخصیتی و شخصی نمی تواند این حرف حق را انکار کند که ما می گوییم این کاری که حضرات کردند؛ خلاف عرف است. هر کاری در جامعه یک قاعده و قانونی دارد. اینکه یک اداره دولتی با این همه ارباب رجوع و پرسنل زن از شهر به روستا و به وسط بیابان و مکانی دور از شهر قرار بگیرد، خلاف عرف است. ممکن است زمانی یک کاری خلاف عقل باشد اما این کار در جامعه عرف شده است؛ اما من این کار را تأیید نمی کنم؛ اما بهرحال چون عرف شده است خیلی ها تن به آن تن می دهند؛ اما اقدام معاونت غذا و دارو در جابجایی و انتقال ساختمان هم خلاف عقل است و هم خلاف عرف آشکار جامعه.

مکاتبه های بی نتیجه به مسئولان بلند پایه اصفهان
او در پاسخ به این سؤال که اعتراضات پرسنل چگونه مطرح شده است، گفت: حدود چهار سال پیش انتقال ساختمان معاونت غذا و دارو مطرح شد. اخیراً به صورت رسمی دو نامه نگارش شده و کارکنان معاونت غذا و دارو امضا کردند و یکی از نامه ها به استاندار اصفهان ارسال شد. دبیرخانه استانداری نامه را شماره کرد و به دفتر استاندار ارسال شد و استاندار اصفهان آقای مهرعلیزاده نامه را به مهندس شجاعی، معاون توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان ارجاع دادند و ایشان هم نامه را به مدیر کل دفتر بازرسی استانداری. من به مدیرکل دفتر بازرسی آقای صفری مراجعه کردم و ایشان یک بررسی اجمالی کردند و به صراحت گفتند که پنج شرط برای انتقال ساختمان معاونت غذا و دارو وضع شده است و اگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انجام شروط پنج گانه اقدام نکنند؛ اجازه ندارند که ساختمان را منتقل کنند. البته مسئولان دانشگاه بدون توجه به شروط پنج گانه اقدام به جا به جایی ساختمان کردند بعد وقتی ما در استانداری پیگیر شدیم، شرایط همزمان شده بود با آشوب ها، درگیری ها و ناآرامی ها و اغتشاشات خیابانی دی ماه؛ بنابراین به ما معترضین جابجایی ساختمان معاونت غذا و دارو گفتند که استانداری گرفتار آشوب ها شده است و وقت رسیدگی به شکایت کارکنان معاونت غذا و دارو را ندارد. بنابراین پیگیری های استانداری نیمه تمام و نیمه کاره گذاشته شد و آقایان در استانداری اصفهان به وظایف قانونی خودشان به طور کامل عمل نکردند. این شکایت نامه به همراه مستندات اکنون در استانداری موجود است و چیزی نیست که آقایان بتوانند انکار کنند. وقتی هم با مدیرکل دفتر بازرسی استانداری تماس گرفتیم و گفتیم که اداره معاونت غذا و دارو بدون انجام شروط پنجگانه استانداری منتقل شده است ایشان به ما گفتند که معترضین دوباره شکایت کنند. ما معترضین هم به آن ها گوشزد کردیم که دیگر شکایتی در کار نیست چراکه استانداری به وظیفه قانونی خودش عمل نکرده است. مدتی پس از اینکه ساختمان معاونت غذا و دارو منتقل شد، کارکنان این اداره افسرده و مستأصل شدند و اذعان داشتند که پیگیری استانداری بی نتیجه مانده است و بنابراین کارکنان همه با هم نسبت به اتخاذ یک تصمیم کلی اقدام نمودند. در شرایطی که کار از طرف استانداری نیمه تمام گذاشته شد، کارکنان معاونت غذا و دارو معتقد بودند که حداقل، کار از طرف ایشان نباید نیمه تمام گذاشته شود. ما برای اینکه خودمان زیر آن را ببندیم و ما را متهم نکنند که چرا پیگیری نکردیم یک نامه دیگری هم زدیم و گفتیم خیلی خوب حالا که اداره منتقل شده است و شروط استانداری رعایت نشده است و جاده هم خطرناک است و آب بهداشتی هم قابل حصول نیست اگر هر مشکلی پیش آمد مسئولیت به عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت غذا و دارو و مراجع رسمی استان اصفهان مانند استانداری اصفهان می باشد و چه مسئولان در موقعیت باشند یا نباشند کارکنان معاونت غذا و دارو حق پیگیری قانونی و شکایت را برای فرد محفوظ می دارند. اگر یک ماشین از پرسنل اداره در جاده تصادف کرد و خدای ناکرده یک قطره خون از دماغ کسی مانند مردم و ارباب رجوع و کارکنان غذا و دارو آمد مقصر اصلی مقامات دانشگاه و استانداری هستند. ما این نامه را نگارش کردیم و کار را از طرف خودمان اتمام حجت کردیم؛ اما آنچه مسلم است؛ استانداری اصفهان در این خصوص عملکرد شایسته و بایسته ای نداشت و نقش خود را متأسفانه ایفا نکرد.

نامه ها موجود است و رسماً در دبیرخانه استانداری اصفهان شماره شده است و هر مقام یا شخصی می تواند این نامه ها را پیگیری کند. ما این اقدام را انجام دادیم که اگر یک روزی کار معاونت غذا و دارو با مشکل مواجه شد مردم شریف اصفهان بدانند که کارکنان معاونت غذا و دارو موافق انتقال و جا به جایی ساختمان این اداره نبودند. کسی کارکنان این معاونت را متهم نکند که چرا اعتراضی و اقدامی نکردند و حالا که مقامات دانشگاه و استانداری پاسخگو نبودند چرا کارکنان چیزی نگفتند. ما به وظایف انسانی و سازمانی خودمان عمل کردیم. مقامات مسئول در دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو از دست کارکنان این اداره ناراحت هستند و دل خوشی از کارکنان ندارند و کارکنان را متهم کردند نسبت به اینکه ایشان فاقد تفکر سازمانی هستند. تک تک پرسنل را صدا زدند و با تک تک ما صحبت کردند و گفتند شما که با تصمیمات مدیران سازمان مقابله می کنید تفکر سازمانی ندارید؛ اما ما گفتیم حرف حق زده ایم؛ اگر حرف حق زدن مغایر تفکر سازمانی است! مدیران خود می دانند که چگونه عمل کنند!

به گزارش انتخاب خبر، و اما آقایان دکتر محمدرضا شانه ساز، دکتر مصطفی اسماعیلی، دکتر علی فاطمی، دکتر محسن موسوی و خانم دکتر شینا اشتری و سایرین که نقش مؤثری در طراحی و اجرای پروژه انتقال ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خارج از شهر داشته اند باید به افکار عمومی و مراجع قانونی پاسخگو باشند.

در پایان؛ عدم پاسخگو بودن برخی افرادی که نقش مستقیم و ویژه ای در این پروژه داشته اند یا مسئولیت طراحی و اجرای آن را داشته اند و نیز عدم پاسخگویی برخی از مدیران سابق و فعلی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به افکار عمومی و نیز پرسنل شاغل در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مراجعین به این سازمان خاص که خدمات آن برای مردم استان اصفهان از اولویت ویژه ای برخوردار است حاکی از نمایش سناریویی از جهالت و حماقت در عرصه مدیریت بخشی از بهداشت و درمان استان اصفهان می باشد.

و به قول شاعر:
چون رفت آفتاب، چه ماند شب سیاه
از سر چو رفت عقل، چه ماند جز ابلهی

 

shek.ghazadaru es 1

shek.ghazadaru es 2

shek.ghazadaru es 3

shek.ghazadaru es 4

shek.ghazadaru es 5

ghazadaru es 1

ghazadaru es 2

ghazadaru es 3

ghazadaru es 4

ghazadaru es 5