به گزارش انتخاب خبر، این دوره از انتخابات در نوع خودش بی نظیر بود و در هیچ دوره ای به این میزان رقابت را شاهد نبود. حتی شنیده شد که برخی از کاندیداها برای پیروزی در این دوره از انتخابات اقدام به دعوت بخشی از خبرنگاران و ضیافت شام در یکی از هتل های مجلل اصفهان کرده بودند و یکی دیگر که برای خود طومار نامه ای از انواع سوابق و کار خود نوشته و بین اعضا پخش می کرد.

یا دیگری که مشاهده می شد که برای خرید رأی در ظرف 24 ساعت  بسیاری از اهالی دفتر خود از منشی و طراح و حتی آبدارچی را عضو رسمی خانه مطبوعات کرد تا حق رأی داشته باشد.

یا دیگری را که ائتلافی را تشکیل داده بود به امید پیروزی در انتخابات.

اما این همه رقابت و ورود افراد از پیر تا جوان رسانه برای این دوره از انتخابات حکایت از چه چیزی داشت؟!

این دوره جدید انتخابات با شور زیادی برگزار شد به طوری که یک لحظه با انتخابات شورای شهر یا انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری به اشتباه گرفته می شد.

بله! انتخابات خانه مطبوعات به عنوان نخستین و بزرگترین صنف حامی خبرنگاران جایگاه پر ارزش و صد البته در همان ردیف دیگر انتخابات است اما زمانی اهمیت پیدا می کند که خبرنگاران، خانه مطبوعات را همچون خانه خود بدانند و برای برجا ماندن آن تلاش کنند.
خانه مطبوعات زمانی پرارزش خواهد بود که حامی خبرنگاران باشد و از سوی خبرنگاران پذیرفته شود.

خانه ای که وقتی بی امنیتی در حرفه رسانه یا خبرنگاری دیده می شود و رسانه ها خبرنگاران بدانند خانه ای هست که با مراجعه به آن دایره شکایت و بازرسی و البته برخورد شدید با آن کارفرما خاطی یا خبرنگار و فلان روابط عمومی و یا برخورد تند و بد مسئول با خبرنگار را بتواند رسیدگی کند.

خانه ای که حرفش برای همه خریدار داشته باشد نه اینکه تمام اهمیت کاری اش به برگزاری چند دوره همایش و اردو و تجلیل و غیره و غیره باشد.

خانه ای که هنوز نتوانسته هماهنگی و یکدستی بین اهالی رسانه ایجاد کند که اگر ایده ای را مطرح و خواست آن را به نتیجه برساند کسی نتواند سنگ اندازی کند.

خانه ای که مدیریت اجرایی، مدیریت برخورد، مدیریت پژوهش و مدیریت یک جامعه  رسانه ای را داشته باشد.

امروز شاهد رقابت شدید رسانه ای برای خانه ای بودیم که تنها دغدغه ذهنی اهالی مطبوعات این بود که جایگاه مدیریت این خانه به دست کسی که بیش از 20 سال تجربه مدیریت را برعهده دارد و نسبت به چالش ها و کمبودها، ضعف ها و قوت ها  و تک تک افراد آشنایی دارد نباشد یعنی کاری برعکس کشورهای پیشرفته که یکی از علل موفقیت آنها استفاده از افراد با تجربه در مقام مدیریت یا مشاوره یک  مؤسسه است.

همه و همه رقابت ها بین کاندیداها تا اخرین لحظه در حالی صورت می گرفت که در بسیاری از مواقع خبرنگاران و مدیران رسانه ها شاهد درگیری های لفظی و یا حتی تخریب یکدیگر بودند  و هیچ کدام تا آخرین لحظه از برنامه ها و اهداف خود سخن نگفتند حتی اعضای هیئت مدیره جدید که رسماً نام آنها با حداکثر آرا در آمد.

اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شدند، تنها با این تفاوت که سه چهره جدید را در لابه لای خود جای دادند و گلناری با یک بغض سنگین از حرفهای که بر دلش سنگینی می کرد با همان آرامش همیشگی با یک لوح تقدیر از سوی ارشاد اسلامی از خانه مطبوعات خداحافظی کرد.

و پس از خداحافظی افرادی که تنها هدفشان بیرون انداختن با تجربه ترین مرد خانه مطبوعات بود به راحتی پشت تریبون قرار گرفتند و از خوبی های این چهره مظلوم رسانه ای گفتند و از آن پس شاهد قدردانی های سمبلیک و ظاهری رسانه ها بودیم.

این دوره از انتخابات  خانه مطبوعات اصفهان در حالی برگزار شد که شنیده شده بود که میلیون ها تومان اعتبار ارشاد به خانه در حالی اختصاص می یابد که شاکله هیئت مدیره خانه مطبوعات با تغییر اعضای هیئت مدیره چهره جدید به خود بگیرد.

خانه مطبوعات علی رغم تلاش های بسیاری که در این سالها به دور از سیاست اداره شد امروزه سیاست بر این خانه سایه افکنده است.