site address

آلودگی هوا

  • مرگ سالانه ۵۸۰۰ تهرانی بر‌ اثر آلودگی

    انتخاب خبر: روز گذشته شهروندان تهرانی در حالی به استقبال روز هوای پاک رفتند که هوای پایتخت باز هم برای گروه‌های حساس ناسالم بود.
    کد خبر: 10132 تاریخ انتشار: 1395/10/30 05:33
  • آلودگی هوا؛ سومین عامل مرگ‌ و میر در کشور

    انتخاب خبر: قائم مقام وزیر بهداشت ضمن تشریح عوامل خطر مربوط به مرگ در دنیا، گفت: در کشور ما هم دو عامل خطر اصلی مرگ به ترتیب عوامل متابولیک و تغذیه‌ای هستند و آلودگی هوا و مصرف سیگار در رتبه‌های سوم و چهارم به عنوان عامل خطر مرگ قرار دارند. همچنین...
    کد خبر: 10104 تاریخ انتشار: 1395/10/27 05:10
  • هوای آلوده، تصمیمات تکراری

    انتخاب خبر: آلودگی هوا در بسیاری از کلانشهرها زندگی شهروندان را با مشکل رو به رو کرده است به همین خاطر براساس آخرین تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مهدکودک‌‌، پیش دبستانی و دبستان‌های شهر تهران بجز فیروزکوه، دماوند و پردیس امروز یکشنبه تعطیل...
    کد خبر: 10014 تاریخ انتشار: 1395/10/19 05:40
  • در تهران چه خبر است؟!

    انتخاب خبر: این روزها تهران بیش از هر زمان دیگری ناخوش‌احوال است. از یک سو آلودگی هوا دست دور خرخره شهر انداخته و نفس‌اش را بریده، از سوی دیگر ترافیک‌های عجیب اخیر سیستم شهر را مختل کرده است. مشکلات ریز و درشت دیگری هم عرصه را هرچه بیشتر برای...
    کد خبر: 9842 تاریخ انتشار: 1395/10/05 06:10
  • نقاب آلودگی بر چهره زمستان

    انتخاب خبر: ساکنان پایتخت پایان هفته دودآلودی را پشت سر گذاشتند؛ آلودگی که از پنجشنبه بر آسمان شهر سایه انداخت و در سومین روز زمستان تا حدی بیشتر شد که هوای هفت منطقه به‌شدت آلوده اعلام شود. این اتفاق در حالی است که روزهای پیش از این آسمان چنان آبی...
    کد خبر: 9822 تاریخ انتشار: 1395/10/04 05:32
  • غول‌های افتاده به جان طبیعت

    انتخاب خبر: حدود 3 هزار کارخانه تعطیل شده در طول چند سال اخیر و 3 هزار کارخانه دیگر که در لیست سیاه آلاینده‌های محیط زیستی قرار دارد. کارخانه‌هایی که گرچه در بسیاری از شهرهای ایران به ویژه اصفهان منبع مهم کسب درآمد سرپرستان خانوارها است اما در...
    کد خبر: 9817 تاریخ انتشار: 1395/10/03 09:35
  • چالشی به نفع محیط‌ زیست

    انتخاب خبر: چالش «دمای ۱۸ درجه» سازمان محیط زیست سال گذشته به شبکه‌های اجتماعی نیز رسید، آن‌چنان که دی سال گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ ای به معاونان ریاست‌ جمهوری، وزرای وزارتخانه‌ و استانداران سراسر کشور اعلام کرد: «نظر به افزایش...
    کد خبر: 9748 تاریخ انتشار: 1395/09/26 11:53
  • هر ۳۱ دقیقه یک ایرانی به اثر تصادفات می‌میرد

    انتخاب خبر: سخنگوی وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع تصادفات در کشور ضروری است، گفت: هر ۳۱ دقیقه یک ایرانی به دلیل تصادفات میمیرد.
    کد خبر: 9614 تاریخ انتشار: 1395/09/16 04:52
  • بیماری معدنچیان در میان تهرانی‌ها

    انتخاب خبر: ما بیماری کارگران معدن زغال‌سنگ را گرفته‌ایم، در تهران، شهری که هیچ معدن زغال‌سنگی ندارد. در ریه‌هایمان، در نفس‌هایمان، در هر سلامی که می‌گوییم، سیاهی ته‌نشین شده است. خودمان خبر نداریم اما یک روز می‌گویند ریه‌هایمان سیاه شده است.
    کد خبر: 9596 تاریخ انتشار: 1395/09/14 06:26
  • ابعاد حقوقی و قانونی تعقیب قضایی ریاست فراکسیون شفاف سازی مجلس

    گفتگو با محمدرضا زمانی درمزاری، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری
    کد خبر: 9555 تاریخ انتشار: 1395/09/09 05:16
  • افزایش ۱۵ درصدی بیماران تنفسی

    انتخاب خبر: آلودگی هوا تغییر در ویژگی‌های طبیعی جو براثر مواد شیمیایی، غباری یا عامل‌های زیست‌شناختی است. این تغییر در تهران و برخی شهرها به یک معضل تبدیل شده و قرار است لایحه آلودگی هوا تا یک ماه آینده به مجلس برود.
    کد خبر: 9424 تاریخ انتشار: 1395/08/27 06:06
  • 80 هزار میلیارد تومان هزینه آلودگی هوا در کشور

    انتخاب خبر: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت که سالانه 80 هزار میلیارد تومان هزینه آلودگی هوا به کشور تحمیل می‌شود.
    کد خبر: 9422 تاریخ انتشار: 1395/08/27 05:42
  • آلودگي هوا؛ بهانه‌اي براي حمله به دولت

    صادق زيباكلام: اصولگرايان طوري در مورد آلودگي هوا مي‌نويسند كه گويا خانم ابتكار مي‌توانسته جلوي آلودگي هوا را بگيرد و بايد بهتر كار مي‌كرد.
    کد خبر: 9415 تاریخ انتشار: 1395/08/26 08:13
  • پویش مردمی پیگیری قضایی افزایش مرگ و میر شهروندان ایرانی آغاز به کار می کند

    انتخاب خبر: پیمان حاج محمود عطار با اشاره به مسئولیت قانونی نهادهای دولتی در افزایش مرگ و میر شهروندان ایرانی گفت: بارها درباره تعلل و سهل انگاری مقامات دولتی در خصوص مرگ و میر شهروندان در نتیجه آلودگی هوای کلان شهرها، مواد غذایی شیمیایی شده و...
    کد خبر: 9410 تاریخ انتشار: 1395/08/26 07:16
  • آلودگی هوا در 23 روز جان 412 شهروند تهرانی را گرفت

    انتخاب خبر: پس از نزدیک به یک هفته هوای آلوده و خاکستری کلانشهر‌های کشور بویژه تهران، این روزها شاهد اعتراض و نارضایتی افکار عمومی جامعه، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر نسبت به وضعیت موجود و تداوم این وضعیت در کشور هستیم.
    کد خبر: 9406 تاریخ انتشار: 1395/08/26 05:10
  • اي دوست! اين منم؛ يك انسان!

    حمیدرضا نظری: آیا اكنون در میان این همه انسان، كسی به حال و روز سخت من می اندیشد و مرا در می یابد؟... با شما هستم؛ آیا مرا می بینید؟ من اينجايم؛ درهمین نزدیكی ها!... اي دوست! اين منم؛ يك انسان!
    کد خبر: 9404 تاریخ انتشار: 1395/08/25 19:36
  • ماسك بر چهره بزرگان اعتدال

    انتخاب خبر: آلودگي هوا اخم را بر چهره مردم پايتخت نشانده است. ميزان اين پديده شوم به حدي است كه برخي براي تردد در خيابان‌هاي شهر از ماسك استفاده مي‌كنند.
    کد خبر: 9398 تاریخ انتشار: 1395/08/25 05:36
  • آلوده ‌کردن هوا مباشرت در قتل است

    انتخاب خبر: نظر شما در مورد جرم انگاری آلودگی هوا چیست؟ توجه به آن بخش از مولفه‌های سلامت جسمی و روانی مردم که به عنوان یک تکلیف و وظیفه در چهارچوب قرارداد اجتماعی و میثاق ملی برای دولت تعیین و مقرر شده است، ضرورت دارد. این امر نه تنها در گستره خاص...
    کد خبر: 9396 تاریخ انتشار: 1395/08/25 05:24
  • مرگ آرام شهروندان در هوای آلوده

    انتخاب خبر: مركز كنترل و پايش محيط‌ زيست كشور هواي ۹ مركز استان را ناسالم اعلام كرد و هواي تهران، قزوين و اهواز را براي همه گروه‌ها ناسالم دانست.
    کد خبر: 9381 تاریخ انتشار: 1395/08/24 05:12
  • دود نفس تهران را ربود

    انتخاب خبر: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در استانداری با حضور هاشمی استاندار تهران تشکیل شد و در پی آن مهدهای کودک، پیش دبستانی و برخی مقاطع تحصیلی در تهران و تعدادی از شهرستانها تعطیل شد.
    کد خبر: 9382 تاریخ انتشار: 1395/08/23 13:00

آخرین اخبار

نیازمندی ها

دعوت به همکاری

پایگاه خبری انتخاب خبر از خبرنگاران تخصصی کشوری دعوت به همکاری می نماید. علاقه مندان می توانند با ایمیل info@entekhabkhabar.ir مکاتبه فرمایند.

نظرسنجی

با توجه به حجم گسترده تخریب محیط زیست ایران، با تشکیل ائتلاف سبز و تشکیل دادگاه های محیط زیست در جهت دفاع از محیط زیست رنجور کشور موافقید؟