site address

قانون اساسی

  • آسیب شناسی دولت تدبیر و امید

    گفتگو با دکتر مهدی خزعلی، دبیرکل جبهه آزادی و سرای قلم
    کد خبر: 10126 تاریخ انتشار: 1395/10/29 06:45
  • نصب رئيس‌ مجمع از اختیارات مقام معظم رهبري است

    بهمن کشاورز: وقتي حتي تعيين دبير مجمع بايد به تاييد مقام معظم رهبري برسد و رئيس مجمع صرفا حق بيشنهاد او را دارد، به طريق اولي تاييد و نصب رئيس مجمع مسلما با مقام معظم رهبري است.
    کد خبر: 10078 تاریخ انتشار: 1395/10/25 06:09
  • رئیس بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام کیست؟!

    انتخاب خبر: گرچه، در قانون اساسی، وضعیت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنا به دلائل نامعلومی مشخص نگردیده است، اما از همان ابتداء تا پایان دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی- رئیس جمهور هر دوره؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. آیا در ماههای باقی...
    کد خبر: 10039 تاریخ انتشار: 1395/10/21 06:33
  • مسائل بین قوا خانوادگیست؟ یا ملت نامحرمند؟

    مهدی حاج محمود عطار: مردم به عقلا و نخبگان خود اعتماد کرده و امر حکومت را به آنها و از طرق مشروع و قانونی واسپرده اند.
    کد خبر: 10019 تاریخ انتشار: 1395/10/19 15:37
  • رياست‌جمهوري زنان و تفسير رجل سياسي و مذهبي

    مینو خالقی: موضوع «عدالت جنسيتي» كه پس از سال‌ها مجددا در برنامه ششم توسعه مورد اشاره قرار گرفته، تلاشي در جهت مشاركت هر چه بيشتر سياسي زنان در كشور و نهادينه كردن آن است كه بازتعريف لفظ رجل سياسي در شرايط داوطلبان رياست‌جمهوري و مرتفع كردن...
    کد خبر: 10013 تاریخ انتشار: 1395/10/19 05:37
  • مصاحبه شهروندان ایرانی با رسانه های خارجی فعالیت تبلیغی علیه نظام نیست

    انتخاب خبر: یک فعال حقوق بشر در ایران گفت: براساس تفسیر قضات محترم دادسرا و دادگاه های انقلاب، مصاحبه شهروندان با رسانه های بیگانه فعالیت تبلیغی علیه نظام و مصداق ماده 500 قانون مجازات اسلامی(‌تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تلقی می شود. مطابق با...
    کد خبر: 10005 تاریخ انتشار: 1395/10/19 00:02
  • لزوم تغییر قانون اساسی

    انتخاب خبر: آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه آیت‌الله موسوی اردبیلی در همه مقاطع نقش خود را ایفا کرد، گفت: ایشان در آن دوره نقش یک پشتیبان بزرگ را داشت و سالم زندگی کرد و بسیار متواضع بود و با دقت حرف می‌زد و هر چیزی که شما فکر می‌کنید یک آدم...
    کد خبر: 9931 تاریخ انتشار: 1395/10/12 06:29
  • چرا عموم مردم منشور حقوق شهروندی را در آغوش نمی گیرند؟

    دکتر مهدی ذاکریان: آقای رئیس جمهور! بعضی از همکاران شما، تربیت شده دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی هستند نه تربیت شده فضاهای حقوقی و قانونی!
    کد خبر: 9919 تاریخ انتشار: 1395/10/11 06:41
  • پیام منشور حقوق شهروندی برای نهادهای مدنی

    گفتگو با نعمت احمدی، حقوقدان و استاد دانشگاه
    کد خبر: 9877 تاریخ انتشار: 1395/10/07 06:10
  • من به پا می خیزم برای حفظ حقوق تو

    انتخاب خبر: روز جهانی حقوق بشر یک رویداد سالانه است که در ۱۰ دسامبر، برگزار می‌شود. این روز توسط یونسکو نامگذاری شده است. شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی حقوق بشر «من به پا می خیزم برای حفظ حقوق تو» نام گرفت.
    کد خبر: 9848 تاریخ انتشار: 1395/10/05 07:19
  • قانون اساسي قابل تغيير است

    انتخاب خبر: مفهوم مصلحت ملي پرکاربردترين مفهوم سياسي بعد از ظهور دولت-ملتها در جهان است. اين مفهوم بيان ميدارد که اهميت سياستهاي دولت نه بر مبناي امر انتزاعي که بايد بر مبناي امر واقعي باشد تا سود حداکثري براي شهروندان يک جامعه به همراه آورد.
    کد خبر: 9825 تاریخ انتشار: 1395/10/04 06:13
  • سياستهای جمهوری اسلامی ایران باید برمبناي منافع ملي باشد

    گفتگو با دکتر فریدون مجلسی، نویسنده و پژوهشگر
    کد خبر: 9824 تاریخ انتشار: 1395/10/04 06:05
  • اخلاق؛ قرباني سياست

    محسن غرويان: اين روزها مشاهده مي‌كنيم كه حمله به رييس‌جمهور قانوني كشور و توهين نسبت به ايشان براي تخريب سياسي فزوني يافته است.
    کد خبر: 9703 تاریخ انتشار: 1395/09/22 06:00
  • قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مخالف قانون اساسی

    انتخاب خبر: عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ظاهر واژه نظارت بر انتخابات مطابق با قانون اساسی این است که این نظارت تا زمانی که انتخابات فعلیت دارد، برقرار است و به این معنا که بعد از انتخابات نظارت، دیگر به نهاد ناظر بر انتخابات مربوط نمی‌شود؛ چراکه...
    کد خبر: 9683 تاریخ انتشار: 1395/09/21 05:52
  • نمایندگان مجلس می توانند در تمام امور مملکت تحقیق و تفحص کنند

    انتخاب خبر: وکیل محمود صادقی با اشاره به پرونده موکلش گفت: اگر نطق نماینده ای مطابق با ایفای نقش نمایندگی اش باشد نمی توان بر طبق قانون اساسی و قانون نظارت بر رفتار نمایندگان او را مورد پیگرد قانونی قرار داد.
    کد خبر: 9667 تاریخ انتشار: 1395/09/20 07:07
  • شکایت محمود صادقی از رئیس قوه قضائیه به دادگاه ویژه روحانیت

    انتخاب خبر: محمود صادقی، نماینده مجلس ایران، گفته است که از صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده است.
    کد خبر: 9650 تاریخ انتشار: 1395/09/17 18:21
  • ابعاد حقوقی و قانونی تعقیب قضایی ریاست فراکسیون شفاف سازی مجلس

    گفتگو با محمدرضا زمانی درمزاری، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری
    کد خبر: 9555 تاریخ انتشار: 1395/09/09 05:16
  • مصونيت پارلماني شرط لازم مقام نمايندگي

    مينو خالقي: نظارت بر اعمال مسوولان و پاسخگويي آنان به نهادهاي قانوني يكي از برجسته‌ترين اصول زمامداري خوب و مشخصه دولت مبتني بر حقوق است.
    کد خبر: 9554 تاریخ انتشار: 1395/09/09 04:49
  • نگاه قانون به لغو سخنرانی‌ها

    نعمت احمدی: چه وصل و ربطی بین سخنرانی علی مطهری و بی‌کاری، رکود و حقوق‌های نجومی وجود دارد؟!
    کد خبر: 9487 تاریخ انتشار: 1395/09/03 06:30
  • لزوم رفتار درحيطه وظايف قانوني

    علیرضا رحیمی: نهاد لغو‌كننده سخنراني ها براساس وظايف ذاتي بايد به به حق و حقوق مردم، آزادي بيان، آزادي اجتماعات و مسائلي كه در قانون اساسي تصريح شده، احترام گذارد.
    کد خبر: 9470 تاریخ انتشار: 1395/09/02 06:37

آخرین اخبار

نیازمندی ها

دعوت به همکاری

پایگاه خبری انتخاب خبر از خبرنگاران تخصصی کشوری دعوت به همکاری می نماید. علاقه مندان می توانند با ایمیل info@entekhabkhabar.ir مکاتبه فرمایند.

نظرسنجی

با توجه به حجم گسترده تخریب محیط زیست ایران، با تشکیل ائتلاف سبز و تشکیل دادگاه های محیط زیست در جهت دفاع از محیط زیست رنجور کشور موافقید؟