site address

تخریب محیط زیست

  • مدعی العموم به داد جنگل برسد!

    انتخاب خبر: همزمان با کار تبلیغاتی برخی مدیران شهری و مانور شهرداری گرگان بر روی اجرای طرح تله کابین در جنگل های باستانی ناهارخوران، جمعی از شهروندان این منطقه خواهان تغییر مکان این پروژه و عدم استقرار آن در جنگل های هیرکانی هستند.
    کد خبر: 10410 تاریخ انتشار: 1395/11/27 05:47
  • ایران تا سال 2060 بیابان خواهد شد

    مه لقا کاشفی: اگر امروز فائو و ناسا و سایر کارشناسان هشدار می دهند که ایران تا سال 2060 جنگلی نخواهد داشت و بیابان خواهد شد علم غیب ندارند و رمل و اسطرلاب نمی اندازند بلکه عملکرد مدیران در بسیاری از سطوح کشور ما را رصد می کنند و شکی برایشان باقی...
    کد خبر: 10210 تاریخ انتشار: 1395/11/09 05:59
  • تهران هر روز می میرد

    انتخاب خبر: بار بزرگ بی‌سامانی تهران و شهرهای درندشتی چون تهران بر دوش کیست؟ آیا برای اهالی حرفه معماری و شهرسازی مسئولیت‌هایی فراتر از مسئولیت‌های حرفه‌ای قایلیم؟ پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های ١٠گفتار معماری با این پرسش‌ها آغاز شد. دور هم جمع شدند...
    کد خبر: 10096 تاریخ انتشار: 1395/10/26 05:56
  • این بازار دیگر بازار نمی‌شود!

    انتخاب خبر: بازار تهران، دیگر کمتر شباهتی به آن بازاری دارد که در زمان شاه طهماسب صفوی به راه افتاد؛ حالا چندین و چند پاساژ اطراف آن ساخته شده و هر روز زمینی دور و برش گودبرداری می‌شود و چند وقت یک‌بار، ساختمانی به دلیل سستی زمین فرو می‌ریزد....
    کد خبر: 10064 تاریخ انتشار: 1395/10/24 10:25
  • ضرورت نظام حقوقی برای اعلام جرم علیه مسببان وضعیت دریاچه ارومیه

    انتخاب خبر: یک جرم‌شناس و حقوقدان تاکید کرد: باید نظامی طراحی کنیم که مسئولان را نسبت به تصمیماتی که می‌گیرند پاسخگو کند و اگر با تصمیم غلط به محیط زیست آسیب زدند ۱۰ سال بعد هم لازم شد جواب پس بدهند.
    کد خبر: 9901 تاریخ انتشار: 1395/10/10 08:35
  • ٤٠ میلیون درخت ٣٠٠ ساله در جنگل‌های هیرکانی از دست رفت

    انتخاب خبر: جنگل‌های باستانی شمال کشور، به‌عنوان منبعی طبیعی که قاره اروپا تنوع زیستی‌اش را ندارد و نیم‌کره‌ شمالی مثالش را، بهانه گفت‌و‌گو درباره طرح «استراحت جنگل‌ها» شد که اکنون زمینه‌های اجرای آن آغاز شده است. روز گذشته در سازمان جنگل‌ها، مراتع...
    کد خبر: 9855 تاریخ انتشار: 1395/10/06 05:02
  • غول‌های افتاده به جان طبیعت

    انتخاب خبر: حدود 3 هزار کارخانه تعطیل شده در طول چند سال اخیر و 3 هزار کارخانه دیگر که در لیست سیاه آلاینده‌های محیط زیستی قرار دارد. کارخانه‌هایی که گرچه در بسیاری از شهرهای ایران به ویژه اصفهان منبع مهم کسب درآمد سرپرستان خانوارها است اما در...
    کد خبر: 9817 تاریخ انتشار: 1395/10/03 09:35
  • پویش نگهبانان محیط زیست ایران آغاز به کار کرد

    انتخاب خبر: پویش نگهبانان محیط زیست ایران با هدف پیگیری قضایی افزایش مرگ و میر شهروندان آغاز به کار کرد.
    کد خبر: 9687 تاریخ انتشار: 1395/09/21 06:40
  • آقای روحانی ما خوابیم!

    مهدی حاج محمود عطار: آقای دکتر روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در سخنان انتخاباتی خود وعده های بسیار جالبی را به مردم دادند، برخی از این قول ها بسیار مهم و نبودنشان خیلی ها را دردمند می کرد.
    کد خبر: 9677 تاریخ انتشار: 1395/09/20 19:29
  • تخریب محیط زیست در سکوت قانون

    انتخاب خبر: جنگل را سر می‌برند، دریا را خفه می‌کنند، پای رود را می‌شکنند، روی دل دریاچه داغ می‌گذارند، کوه را می‌خورند و در یک کلام به محیط زیست تجاوز می‌کنند، انگار قانونی برای حفاظت از محیط زیست وجود ندارد.این حکایت، گوشه‌ای از اوضاع و احوال محیط...
    کد خبر: 9595 تاریخ انتشار: 1395/09/14 06:20
  • زمین‌خواران قبرستان را هم فروختند!

    انتخاب خبر: دادستان عمومی و انقلاب پردیس از دستگیری متهم اصلی فروش قبرستان، غسالخانه و کتابخانه در بومهن خبر داد و گفت:‌ این فرد با ایجاد تغییر در صورت جلسه شورای بخش نسبت به واگذاری اراضی ملی به اشخاص عادی اقدام کرده است.
    کد خبر: 9589 تاریخ انتشار: 1395/09/13 07:00
  • ابعاد حقوقی و قانونی تعقیب قضایی ریاست فراکسیون شفاف سازی مجلس

    گفتگو با محمدرضا زمانی درمزاری، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری
    کد خبر: 9555 تاریخ انتشار: 1395/09/09 05:16
  • صادرات خاک تالاب‌های ایران به دبی

    انتخاب خبر: یک استاد دانشگاه می‌گوید، برداشت بی‌رویه از منابع طبیعی و «خام‌خواری» از طبیعت آنقدر افزایش یافته که به صادرات خاک حاصل از لایروبی تالا‌ب‌های کشور به دبی رسیده است.
    کد خبر: 9449 تاریخ انتشار: 1395/08/30 23:45
  • آلودگي هوا؛ بهانه‌اي براي حمله به دولت

    صادق زيباكلام: اصولگرايان طوري در مورد آلودگي هوا مي‌نويسند كه گويا خانم ابتكار مي‌توانسته جلوي آلودگي هوا را بگيرد و بايد بهتر كار مي‌كرد.
    کد خبر: 9415 تاریخ انتشار: 1395/08/26 08:13
  • پویش مردمی پیگیری قضایی افزایش مرگ و میر شهروندان ایرانی آغاز به کار می کند

    انتخاب خبر: پیمان حاج محمود عطار با اشاره به مسئولیت قانونی نهادهای دولتی در افزایش مرگ و میر شهروندان ایرانی گفت: بارها درباره تعلل و سهل انگاری مقامات دولتی در خصوص مرگ و میر شهروندان در نتیجه آلودگی هوای کلان شهرها، مواد غذایی شیمیایی شده و...
    کد خبر: 9410 تاریخ انتشار: 1395/08/26 07:16
  • نقد و بررسی قوانین و مقررات کیفری زیست محیطی

    شهلا دغاغله: اولین اشکالی که بر قوانین و مقررات کیفری زیست محیطی ما وجود دارد، قدیمی بودن اکثر آنها می باشد.
    کد خبر: 9345 تاریخ انتشار: 1395/08/20 20:59
  • تجمع اعتراض‌آمیز مردم چهارمحال و بختیاری همزمان با سفر معاون اول رییس‌جمهور

    انتخاب خبر: تاکید آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در سفر اخیر خود به اصفهان، بر اجرای پروژه‌های کوهرنگ3، گلاب و بهشت‌آباد نارضایتی‌هایی را بین مردم چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده‌است.
    کد خبر: 9337 تاریخ انتشار: 1395/08/19 10:56
  • جنگل؟ متری چند؟

    انتخاب خبر: تبر می‌شود و به جان جنگل می‌افتد. آتش می‌شود و تنوره می‌کشد تا از جنگل چیزی باقی نگذارد یا به جای درختان بتون و آسفالت بنشاند. این حکایت بخشی از طرح‌های عمرانی یا تبانی شوم برخی مدیران ارگان‌ها و نهادهای دولتی است که هر سال بخش قابل...
    کد خبر: 9322 تاریخ انتشار: 1395/08/19 06:02
  • منافع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یا منافع زیست محیطی؟!

    شهلا دغاغله: حمایت و حفاظت از محیط زیست ارتباط تنگاتنگ و بسیاری نزدیکی با مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه دارد.
    کد خبر: 9300 تاریخ انتشار: 1395/08/17 06:19
  • رقابت در خوردن زمین، کوه و دریا

    انخاب خبر: «مسابقه کوه‌خواری و دریاخواری درکشور به راه افتاده است.» این‌بار «محمدجعفر منتظری»، دادستان کل کشور حرف زمین‌خواری را وسط کشید.
    کد خبر: 9294 تاریخ انتشار: 1395/08/17 05:24

آخرین اخبار

نیازمندی ها

دعوت به همکاری

پایگاه خبری انتخاب خبر از خبرنگاران تخصصی کشوری دعوت به همکاری می نماید. علاقه مندان می توانند با ایمیل info@entekhabkhabar.ir مکاتبه فرمایند.

نظرسنجی

با توجه به حجم گسترده تخریب محیط زیست ایران، با تشکیل ائتلاف سبز و تشکیل دادگاه های محیط زیست در جهت دفاع از محیط زیست رنجور کشور موافقید؟